Tutorial SEO – Performanta SEO a site-ului tau si alegerea unui specialist SEO

Atunci cand ai de gand sa incepi o campanie SEO pentru site-ul tau, este bine sa verifici situatia initiala. Trebuie sa analizezi pe ce cuvinte cheie trebuie sa te axezi si ce trafic neplatit(organic) primesti din motoarele de cautare mari precum: Google, Yahoo. Bing. In acest tutorial SEO, invatam sa ne analizam site-ul, sa cautam cele mai potrivite cuvinte-cheie pentru el si sa evitam unele capcane in alegerea unui consultant / specialist SEO.

Tutorial SEO I. Traficul din motoare de cautare al site-ului tau


Pentru a determina traficul neplatit din motoare de cautare, poti folosi Google Analytics. (Vezi aici cum sa interpretezi corect termenii din Google Analytics. Trebuie doar sa mergi in coloana din stanga, la campul Achizitie/Acquisition (in functie de limba in care ai setat contul), apoi la cuvinte cheie/keywords si apoi la neplatit/organic. Acolo vei vedea cate vizite neplatite din motoare de cautare ai avut in luna trecuta, dar poti modifica intervalul de timp si vei vedea si situatiile din alte luni ale anului.

Sub graficul cu situatia pe zile, ai o serie de criterii, de parametri, in functie de care poti masura performantele SEO ale site-ului tau.

In primul rand, poti vedea cuvintele cheie de pe care au intrat vizitatorii tai din Google si din alte motoare (Yahoo!, Bing, Ask, Yandex etc.). Acel "not provided" reprezinta cautari ale unor persoane care, la momentul in care au cautat pe Google, erau logati intr-un cont Google, fie el Gmail, Youtube, Google+ etc. In cazul lor, cautarea este una "sigura"/"secure", iar constructia SEO care i-a adus pe site-ul tau nu poate fi accesata din Analytics.
Oricum, valoarea din dreptul acelui "not provided" se poate imparti proportional la constructiile care apar sub el. De exemplu, daca ai un site pe care vinzi piese auto si apare not provided (700 de vizite), filtru de ulei (200 de vizite), stergatoare parbriz (150 de vizite), electromotor logan (110 vizite) etc, putem specula ca foarte multi dintre cei ale caror cautari apar in "not provided" au cautat, de fapt, "filtru de ulei" si "stergatoare parbriz".

Tot sub grafic avem si "Pagina de destinatie"/"Landing Page", instrument extrem de util care iti arata pe ce pagini ale site-ului tau au intrat cei mai multi utilizatori din motoare de cautare. O sa gasesti acolo link-urile tuturor paginilor care au primit vizite neplatite din Google. Printre ele (de cele mai multe ori, chiar pe prima pozitie), se afla una identificata simplu printr-un slash ("/"). Acesta este, de fapt, homepage-ul tau.

Noteaza toate aceste valori initiale (traficul lunar mediu din motoare in ultimele 3-4 luni, paginile care iti aduc un trafic bun din motoare de cautare, cuvintele cheie pe care stai bine si cuvintele cheie pe care doresti sa stai mai bine) si mergi pregatit la intalnirea pentru negocierea unui contract SEO.

Tutorial SEO, II. Cum stiu care sunt cele mai bune cuvinte pentru site-ul meu?


Tot Google pune la dispozitia utilizatorilor un tool extrem de util numit Google Trends. Aici, selectam tara (Romania) si o perioada (by default, această perioada este setata "2004-prezent"). Apoi, ne gandim la un cuvant cheie din domeniul site-ului nostru. Revenind la exemplul site-ului de auto, sa zicem ca introducem constructia "baterie auto". Tool-ul ne va afisa, in partea de jos a paginii, cele mai populare constructii folosite de utilizatorii care cauta baterii auto pe Google. Cea mai populara constructie este "Baterii auto", urmata de "baterii", "baterii auto pret", "baterie auto varta", "baterie varta", "acumulator auto", "baterie auto rombat" etc.


Din punct de vedere comercial, este foarte important sa te indexezi pe "baterie auto varta", de exemplu, chiar cu pagina din site in care prezinti NUMAI baterii auto marca Varta. Daca te indexezi cu homepage-ul, de exemplu, utilizatorul va trebuie sa cerceteze el site-ul si sa gaseasca pagina cu baterii varta. Multi dintre utilizatori paraseasc insa site-ul atunci cand nu gasesc din prima ceea ce cauta.

Tutorial SEO III. Cum imi dau seama pe ce pagina Google sunt si pe ce pagina Google este concurenta mea?


Pentru a identifica pozitionarea pe Google a site-ului tau, dar si al site-urilor concurente, putem folosi acest tool. Este un instrument foarte simplu, care arata pe ce pagina se afla site-ul tau pe anumite cautari. Din nou, revenim la exemplul site-ului auto si vrem sa verificam pe ce loc se afla site-ul pe unele cautari. Introducem adresa site-ului in primul camp, apoi constructiile de cuvinte, o structura pe un rand si apoi motorul de cautare dorit (in cazul site-urilor in romana, google.ro).
Apasam butonul "Check Position", iar, in scurt timp, tool-ul ne va returna pagina pe care a gasit site-ul nostru, in functie de structura de cuvinte cheie, avand posibilitatea de a descarca raportul cu acele structuri de cuvinte cheie pe care le alegem, in raport specificandu-se: data, domeniul, cuvintele cheie si pozitia acestora in motorul de cautare ales.
Foloseste in acelasi fel tool-ul pentru a vedea cum sta concurenta pe acele cuvinte cheie (inlocuieste doar numele site-ului tau cu cel al concurentei).

Tutorial SEO IV. Cum negociez un contract SEO?

Vino, in primul rand, extrem de pregatit la intalnire. Prezinta datele din Analytics (traficul initial din motoare, situatia pe cuvinte cheie, paginile cele mai vizitate etc), apoi arata-i consultantului SEO cu care te-ai intalnit situatia pe cuvintele cheie care te intereseaza.
Intreaba consultantul SEO cat te poate urca pe cuvintele cheie dorite si ce trafic suplimentar din motoare iti poate garanta (cresterea ar trebui sa fie foarte mare). De exemplu, daca ai 500 de vizite lunare din motoare de cautare, peste cateva luni de lucru cu un specialist SEO, ar trebui ca traficul din motoare al site-ului tau sa treaca bine de 800-1.000 de vizite neplatite.
Solicita, de asemenea, sa iti indice si alte cuvinte cheie potrivite pentru site-ul tau si sa verifice daca sitemap-ul site-ului este corect intocmit.
Intreaba consultantul SEO care este strategia sa SEO si, in special, unde iti plasează backlink-urile (link-uri catre pagini din site-ul tau plasate pe alte site-uri). Daca specialistul SEO iti promite vechea poveste cu "inscrierea în directoare web", inseamna ca, in mod sigur, ar trebui sa renunti la serviciile sale. Aceasta inscriere in directoare web este o practica veche in SEO, care, la un moment dat, a functionat. Acum insa, motoarele de cautare s-au schimbat, iar inscrierea in directoare este fie fara efect, fie chiar daunatoare site-ului. Important este sa ai backlink-uri pe site-uri curate, cu page rank bun. Consultantul SEO te-ar putea sfatui chiar sa platesti o mica suma de bani (de ordinul catorva sute de lei) pentru o campanie pe site-uri alese de consultant (site-uri prietenoase, dofollow, cu page rank bun). Aceasta campanie te va ajuta sa te indexezi mai rapid si mai bine pe constructiile dorite.
Alege un pachet seo

Daca doresti sa afli cum poti creste traficul pe site-ul tau, citeste articolul AICI.



Publicitate online | Servicii optimizare SEO | Web design Romania | Campanii Google AdWords | Magazin virtual
  • Optimizat pentru motoare de cautare
  • Design responsive (optimizat pentru mobil)
  • Intuitiv
  • Incarcare rapida
  • Panou de administrare prietenos

CLIENTII NOSTRI

Class IT
CAT Music
BRCC Online
Coca Zaboloteanu
Venera Arapu
Pukka Food
Z-Performance
Laptop Garage

Portofoliul nostru de clienti

Echipa Play Solutions se mandreste cu proiectele pe care le desfasoara atat cu clientii din tara, cat si din strainatate. Parteneriatele noastre au ca temelie increderea si seriozitatea, reusind astfel sa mentinem o colaborarea de lunga durata cu fiecare client in parte.


Oferim solutii IT de inalta calitate si evoluam rapid pentru a sprijini dezvoltarea pietei, cat si pentru a fi la curent cu ultimele noutati in materie de tehnologie.


Va prezentam, in aceasta sectiune, doar o parte dintre clientii cu care am transformat ideile in proiecte.